Tę rolę zwyczajowo pełni Wiceprezes ds. Członkostwa lub gdy nie może być obecny – osoba przez niego wyznaczona. Jego zadaniami są:

  • witanie gości;
  • zapoznawanie gości z klubem
  • wyjaśnienie co będzie działo się na spotkaniu;
  • odpowiedź na pytania i ustalenie drogi komunikacji (mail, telefon) celem odpowiedzi na wątpliwości, na co może nie starczyć czasu w krótkim czasie przerwy i przed spotkaniem;
  • w czasie dla gości przed przerwą zachęcenie gości by zechcieli krótko się przedstawić;
  • poza spotkaniem opiekun gości przesyła im wszystkie ważne informacje dotyczące klubu oraz Toastmasters International i jest dostępny dla gości w razie potrzeby za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu (jak wcześniej uzgodnili)

Najważniejszym zadaniem Opiekuna Gości jest zadbanie by wszyscy, którzy na spotkaniu pojawiają się po raz pierwszy czuli się mile widziani i zaopiekowani.